Scrubsy i odzież medyczna Doclo – Regulamin
§ 1. Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, prowadzonego pod adresem www.doclo.pl, w tym składania Zamówień na Scrubsy i Odzież medyczną dostępnych w Sklepie, dostarczania zamówionych Ubrań medycznych, uiszczania przez Ciebie ceny za nabywane Scrubsy i Odzież medyczną, Twoje uprawnienia do anulowania zamówienia i odstąpienia od Umowy sprzedaży oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
§ 2. Definicje
Czas realizacji zamówienia
rozumie się przez to czas, w jakim skompletujemy Scrubsy i Odzież Medyczną i przekażemy je przewoźnikowi realizującemu dostawę.
Dokument sprzedaży
rozumie się przez to rachunek potwierdzający sprzedaż, w formie faktury VAT lub paragonu.
Dni robocze
rozumie się przez to dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
Forma płatności
rozumie się przez to sposób uiszczenia opłaty za Scrubsy i Odzież medyczną.
Forma dostawy
rozumie się przez to sposób dostarczenia Odzieży medycznej.
Formularz rejestracji
rozumie się przez to dostępny na Stronie internetowej kwestionariusz, którego wypełnienie jest warunkiem Twojej rejestracji w naszym systemie sprzedaży i dokonywania Zamówień na Scrubsy i Odzież medyczną.
Formularz Zamówienia
rozumie się przez to dostępny na naszej stronie internetowej kwestionariusz, za pomocą którego możesz dokonywać Zamówień na Scrubsy i Odzież medyczną.
Informacja
rozumie się przez to informację o produkcie, znajdującą się przy zdjęciu produktu, stanowiącą opis najważniejszych określeń oraz charakterystyki danego produktu, umożliwiającą Ci zapoznanie się z jego właściwościami.
Klient, Ty
rozumie się przez to osobę fizyczną posiadającą pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie korzysta ze Sklepu internetowego.
Konsument
rozumie się przez to Klienta będącego osobą fizyczną, dokonującego Zamówienia, zakupów lub w inny sposób korzystającego ze Sklepu internetowego, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin
rozumie się przez to niniejszy Regulamin wraz z załącznikami.
Sklep internetowy, Sklep, My
rozumie się przez to serwis internetowy dostępny pod adresem www.doclo.pl, prowadzony przez nas, za którego pośrednictwem możesz zamawiać i nabywać Scrubsy i Odzież medyczną.
Sprzedawca
rozumie się przez to DOCLO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ REGON: 389539157, NIP: 6812087827
Strona
rozumie się przez to Ciebie lub Nas, przy czym możemy być łącznie nazywani również „Stronami”.
Towar, Scrubsy, Odzież medyczna, Ubrania medyczne
rozumie się przez to rzeczy ruchome, prezentowane w Sklepie internetowym, mogące być przedmiotem Umowy sprzedaży.
Umowa sprzedaży
rozumie się przez to umowę sprzedaży Odzieży medycznej, zawartą pomiędzy Nami a Tobą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Zamówienie
rozumie się przez to złożoną przez Ciebie za pośrednictwem Sklepu internetowego ofertę zawarcia z Nami Umowy sprzedaży.
§ 3. Zawarcie Umowy sprzedaży
- Złożenie Zamówienia na Scrubsy i Odzież medyczną następuje na Stronie internetowej. Aby złożyć Zamówienie niezbędne jest zapoznanie się przez Ciebie z Regulaminem i potwierdzenie tego faktu. Zamówienie jest potwierdzane przez Nas drogą elektroniczną, poprzez wysłanie wiadomości email, co stanowi zawarcie wiążącej Umowy sprzedaży.
- Wypełnienie i przesłanie przez Ciebie Formularza Zamówienia stanowi złożenie Nam przez Ciebie oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
- Do zawarcia Umowy sprzedaży, dochodzi w chwili otrzymania przez Ciebie potwierdzenia przyjęcia przez nas Zamówienia na Odzież medyczną. Warunkiem przyjęcia i realizacji przez Nas Zamówienia, jest prawidłowe i kompletne (w wymaganym zakresie) wypełnienie przez Ciebie Formularza Zamówienia.
- Zamówienie nie zostanie przez Nas przyjęte, jeżeli w Formularzu Zamówienia zamieścisz niekompletne lub niepełne dane, uniemożliwiające Twoją weryfikację lub prawidłowe dostarczenie Odzieży medycznej.
- Mamy prawo odmówić przyjęcia Zamówienia na Odzież medyczną, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy Zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty, a także w przypadku gdyby realizacja Zamówienia mogła narazić Nas na odpowiedzialność administracyjną, cywilną lub karną lub grozić Nam szkodą (w tym ujmą wizerunkową).
- Ceny Odzieży medycznej prezentowane w sklepie internetowym są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich lub euro. Wiążąca dla Nas i dla Ciebie jest cena Odzieży medycznej na Stronie w momencie składania przez Ciebie Zamówienia. Cena Odzieży medycznej nie obejmuje kosztów jej dostawy, przy czym informacja o koszcie dostawy podawana jest przy składaniu Zamówienia na Scrubsy i Odzież medyczną.
- Zastrzegamy sobie prawo zmiany cen Odzieży medycznej, dostępnych w Sklepie oraz możliwość przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży. Zmiana cen Scrubsów i Odzieży medycznej nie dotyczy Towarów już zamówionych, których cena podana w chwili dokonywania Zamówienia, jest dla Nas i dla Ciebie wiążąca.
- Przy zakupie Scrubsów i Odzieży medycznej, wystawiamy rachunek w formie paragonu lub faktury VAT – według Twojego życzenia. Rachunek dostarczany jest Tobie w formie papierowej razem z przesyłką zawierającą zamówioną Odzież medyczną, zaś faktura VAT dostarczana może być w formie elektronicznej, na co niniejszym wyrażasz swoją zgodę.
- Zdjęcia produktów lub ich opis techniczny zamieszczone na Stronie internetowej, naszym profilu na Instagramie, naszym profilu na Facebooku lub galerii mogą różnić się od stanu faktycznego, co może być związane z faktem, iż urządzenia elektroniczne, w tym monitory, w subiektywny sposób przedstawiają kolory i proporcje.
§ 4. Płatności
- Płatności za usługi oferowane przez Interpolisa.pl Sp. z o.o. można dokonać za pomocą Integratora Płatności PAYNOW.
- Dostawcą usługi płatności drogą elektroniczną PAYNOW jest mBank S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr rejestru przedsiębiorców KRS 0000025237, NIP: 526-021-50-88, REGON: 001254524.
- Po przyjęciu Zamówienia na Scrubsy i Odzież medyczną i wysłaniu do Ciebie potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, czekamy nie dłużej niż 5 Dni roboczych na pozytywną autoryzację od operatora płatności elektronicznych oraz Twojego banku, bądź na wpłynięcie należności w pełnej wysokości na nasze konto. W wypadku bezskutecznego upływu powyższego terminu, Zamówienie zostaje automatycznie anulowane, a Twoje zaniechanie poczytane jako odstąpienie od Umowy sprzedaży.
§ 5. Dostawa Towaru
- Dostawa Odzieży medycznej jest realizowana za pośrednictwem firm kurierskich na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej na adres wskazany w Formularzu zamówienia. Prawidłowo zamówione Towary są przesyłane w ciągu 7-21 dni od dnia złożenia Zamówienia.
- Jeżeli podczas składania Zamówienia nie wynika, że dostawy są darmowe, zobowiązujesz się pokryć koszty dostawy (wskazane na Stronie internetowej, przy Zamówieniu):
- na terytorium Polski – w kwocie 17 zł,
- na terytoria innych niż Polska krajów UE – w kwocie stanowiącej równowartość 17 euro.
- O statusie Zamówienia na Scrubsy i Odzież medyczną poinformujemy Cię za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Odbierając Scrubsy i Odzież medyczną zobowiązujesz się do sprawdzenia, czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu i czy jest zgodna z Twoim Zamówieniem.
§ 6. Reklamacje
- Za wady fizyczne lub prawne Ubrań medycznych, ponosimy odpowiedzialność względem Ciebie jako Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego (rękojmia).
- Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia dostarczenia Odzieży medycznej do Ciebie jako Konsumenta.
- Twoje roszczenie jako Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę Odzieży medycznej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się jednak przed upływem 2 lat, od dnia dostarczenia do Ciebie Odzieży medycznej.
- Wada fizyczna polega na niezgodności Odzieży medycznej z Umową sprzedaży.
- W przypadku zawarcia z Tobą jako Konsumentem Umowy sprzedaży, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania Odzieży medycznej, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Ciebie, czyli od chwili odbioru Odzieży medycznej.
- Jesteśmy względem Ciebie odpowiedzialni, jeżeli sprzedane Ubrania medyczne (poszczególne artykuły) stanowią własność osoby trzeciej albo jeżeli są obciążone prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu daną Odzieżą medyczną wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu (wada prawna).
- Jeżeli Ubrania medyczne mają wadę możesz będąc Konsumentem:
- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży,
- żądać wymiany Odzieży medycznej na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Możesz odstąpić od Umowy sprzedaży jeżeli wada jest nieistotna.
- Gdy jako Konsument wykonujesz uprawnienia z tytułu rękojmi, zobowiązujesz się na nasz koszt dostarczyć wadliwe Ubrania medyczne na nasz adres.
- Do odsyłanej Odzieży medycznej należy dołączyć fakturę oraz informację (dopuszczalna jest forma e-mail), którą opcja Cię interesuje: naprawa Odzieży medycznej, jej wymiana, czy zwrot pieniędzy.
- W ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkujemy się do Twojej reklamacji jako Konsumenta. W przeciwnym razie uznaje się, że uznaliśmy Twoje oświadczenie lub żądanie za uzasadnione.
- Będąc Konsumentem możesz, zamiast zaproponowanego przez Nas usunięcia wady żądać wymiany Scrubsów i Odzieży medycznej na wolne od wad albo zamiast wymiany żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Odzieży medycznej do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Nas.
- Możemy odmówić zadośćuczynienia Twojemu żądaniu jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Ciebie jako Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim, możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności Odzieży medycznej z Umową sprzedaży wymaga nadmiernych kosztów.
- W przypadku obniżenia ceny, obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Odzieży medycznej z wadą pozostaje do wartości Odzieży medycznej bez wady.
- Jesteśmy zobowiązani wymienić wadliwe Ubrania medyczne na wolne od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie jako Konsumenta.
- W przypadku gdy nie jesteś Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, nasza odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- W przypadku dochodzenia przed sądem, sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przewidzianych ustawą, przysługujących Tobie jako Konsumentowi z tego tytułu ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania w tej sprawie. Odpowiednio zasady te stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Tobie jako Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia prowadzonej mediacji.
- Bieg terminu do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne sprzedanej Odzieży medycznej rozpoczyna się od dnia w którym jako Konsument dowiedziałeś/aś się o istnieniu wady, a jeżeli dowiedziałeś/aś się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa podmiotu trzeciego – od dnia w którym orzeczenie lub decyzja organu wydana w sporze z podmiotem trzecim stała się prawomocna lub ostateczna.
- Jeżeli z powodu wady sprzedanych Ubrań medycznych jako Konsument złożysz oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży albo obniżeniu ceny, możesz od Nas żądać naprawienia szkody którą poniesiesz przez to, że zawarłeś/aś Umowę sprzedaży nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które My nie ponosimy odpowiedzialności, a w szczególności możesz żądać zwrotu kosztów zawarcia Umowy sprzedaży, kosztów odebrania, przewodu, przechowania i ubezpieczenia Odzieży medycznej oraz zwrotu dokonanych nakładów. Powyższa regulacja nie uchybia przepisom powszechnie obowiązującym o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- W przypadku zatajenia przez nas wady upływ terminu nie wyłącza uprawnień z tytułu rękojmi.
- Adresem reklamacyjnym, tj. adresem do dostarczania bądź odsyłania reklamowanej Odzieży medycznej jest: ul Zabłocie 35/1, 30-701 Kraków
§ 7. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Z zastrzeżeniem ustępu 2 poniżej możesz odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów innych niż przeciętny koszt przesyłki, składając stosowne oświadczenie na adres email info@doclo.pl w terminie 60 dni, licząc od dnia objęcia Scrubsów i Odzieży medycznej w posiadanie. Prawo odstąpienia jest wyłączone w stosunku do produktów szytych na zamówienie, w niestandardowych rozmiarach.
- W przypadku, gdy Odzież medyczna została nabyta ze zniżką na promocji, termin na odstąpienie od Umowy sprzedaży wynosi 14 dni, licząc od dnia objęcia Scrubsów i Odzieży medycznej w posiadanie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zobowiązujesz się niezwłocznie, nie później niż w odpowiednim terminie na odstąpienie od Umowy wskazanym w ust. 1-2 powyżej, odesłać na własny koszt Towar na adres: chyba że sami zaproponujemy, że na swój koszt odbierzemy go od Ciebie. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Ubrań medycznych przed jego upływem.
- Ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Ubrań medycznych będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Ubrań medycznych.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyto do dokonania płatności w ciągu 14 dni roboczych.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Ciebie do chwili otrzymania Odzieży medycznej z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania.
§ 8. Dane osobowe
- Składając zamówienie w Sklepie na Scrubsy i Odzież medyczną, wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych dla celów realizacji Umowy sprzedaży. Podanie przez Ciebie danych osobowych, w zakresie niezbędnym do wykonania Umowy sprzedaży i właściwego jej udokumentowania jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie uzależnione jest od Twojej zgody.
- Przekazywane przez Ciebie dane osobowe stanowią niezbędne minimum do należytego wykonania przez Nas Umowy sprzedaży i są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji Umowy sprzedaży oraz informowania o nowych towarach, usługach oraz promocjach oferowanych przez Nas – jeśli wyrazisz na to zgodę dokonując zapisu na newsletter.
- Więcej informacji na temat ochrony danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.
- Administratorem Twoich danych osobowych jesteśmy My jako Sprzedawca. Dane te nie są udostępniane osobom trzecim do celów marketingowych ani żadnych innych celów. W każdym momencie przysługuje Ci prawo dostępu, poprawiania i usunięcia swoich danych osobowych. W celu realizacji tych uprawnień możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres: info@doclo.pl lub listownie na Nasz adres.
§ 9. Postanowienia końcowe
- Złożenie zamówienia w Sklepie oznacza Twoją akceptację zasad sprzedaży wynikających z Regulaminu oraz Twoje zobowiązanie do przestrzegania zawartych w nim zasad.
- Wszelkie spory pomiędzy Tobą a Nami będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla naszej siedziby, za wyjątkiem sporów, których stroną będziesz jako Konsument.
- W razie zaistnienia sporu wynikającego z Umowy sprzedaży zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu lub pozostającego w związku z nią, możesz jako Konsument wytoczyć powództwo przeciwko Nam przed właściwy sąd powszechny. W takim wypadku mają zastosowanie zasady przewidziane w kodeksie postępowania cywilnego.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres email wskazany przez Ciebie oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na Twoim komputerze.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych Twoich uprawnień jako Konsumenta, które przysługują Ci na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Zastrzegamy możliwość zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub organizacyjnych, jednakże do wszystkich Zamówień złożonych przed datą wprowadzenia zmian będą miały zastosowanie przepisy Regulaminu uprzednio obowiązującego. Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany na stronie internetowej Sklepu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 12.07.2021 r.